Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni podjęło się realizacji projektu zwiększenia liczby pojazdów niskopodłogowych w komunikacji trolejbusowej poprzez zabudowę nadwozi używanych autobusów Mercedes w nowy osprzęt elektryczny, którego dostawcą była firma ENIKA. W ten sposób do dnia dzisiejszego w warsztatach spółki powstało 5 trolejbusów MB O405NE.
| Producent: | Mercedes Benz / PKT Gdynia (konwersja) |
| Typ: | MB O405NE |
| Rodzaj: | niskopodłogowy |
| Długość x szerokość x wysokość: | 11705 x 2500 x 2493 mm |
| Rozstaw osi: | 5875 mm |
| Masa własna: | 10450-11820 kg |
| Masa całkowita: | 18000 kg |
| Miejsca ogółem: | 97-105 |
| Miejsca siedzące: | 28-35/+1 |
| Liczba drzwi: | 3 |
| Szerokość drzwi: | 1225 mm |
| Napęd: | asynchroniczny z falownikiem (IGBT) z odzyskiem energii hamowania |
| Silnik (marka i typ): | EMIT STDa 280 6B |
| Moc znamionowa silnika: | 165 kW |
| Usytuowanie: | wzdłużny, asymetryczny, tylny |
| ABS: | tak |
| ASR: | tak |
| Inne: | bateria trakcyjna zasilania autonomicznego 65xSTH800 (SAFT) |
