Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni podjęło się realizacji projektu zwiększenia liczby pojazdów niskopodłogowych w komunikacji trolejbusowej poprzez zabudowę nadwozi używanych autobusów Mercedes w nowy osprzęt elektryczny dostarczony przez firmę ENIKA.
| Producent: | Mercedes Benz / PKT Gdynia (konwersja) |
| Typ: | MB O530 CITARO |
| Rodzaj: | niskopodłogowy |
| Długość x szerokość x wysokość: | 12200 x 2500 x 3200 mm |
| Rozstaw osi: | |
| Masa własna: | 12580 – 12585 kg |
| Masa całkowita: | 18000 kg |
| Miejsca ogółem: | 78-79 |
| Miejsca siedzące: | 28-29/+1 |
| Liczba drzwi: | 3 |
| Szerokość drzwi: | 1250 mm |
| Napęd: | asynchroniczny z falownikiem (IGBT) z odzyskiem energii hamowania |
| Silnik (marka i typ): | EMIT STDa 280 6B-3 |
| Moc znamionowa silnika: | 175 kW |
| Usytuowanie: | wzdłużny, asymetryczny, tylny |
| ABS: | tak |
| ASR: | tak |
| Inne: | bateria trakcyjna zasilania autonomicznego 84xSTH800 (SAFT) |
