PKT GDYNIA wraz z innymi spółkami komunikacyjnymi dołączyło do grona uczestników corocznej, międzynarodowej akcji trwającej miesiąc, która zakłada hodowanie zarostu przez mężczyzn w celu zwiększenia świadomości zachorowań na raka prostaty oraz inne typy męskich nowotworów.
Nazwa pochodzi od połączenia słów November (Listopad) i moustache (wąsy). Celem wydarzenia jest odmienienie oblicza męskiego zdrowia poprzez pomysłowe przełamanie wstydliwości wiążącej się z tak poważnym i dotkliwym tematem jakim jest rak.
Pomysł zrodził się w 2003 roku w Południowej Australii i przez 10 lat objął swoim zasięgiem cały glob zbierając w zeszłym roku ponad 147 milionów dolarów na edukację, badania oraz walkę z rakiem prostaty. W 2012 roku Fundacja została zaliczona do 100 najbardziej wpływowych organizacji pozarządowych wg Global Journal. W tym roku Gdynianie mogą dołączyć do ponad milion uczestników kampanii na całym świecie. Na posiadaczy świeżych wąsów czekają zniżki w partnerujących lokalach. Ponadto podobnie jak Big Ben w tym roku również Urząd Miasta, Infobox oraz autobusy/trolejbusy wyhodują wąsy. Zrobi to również ambasador akcji Prezydent Wojciech Szczurek. Akcję organizuje Fundacja Gdyński Most Nadziei oraz Miasto Gdynia, które finansuje kampanię. Do udziału w akcji zostali zaproszeni także m.in. zawodnicy Arki Gdynia, Asseco Prokom, drużyny Seahawks czy Start Gdynia, muzycy, politycy, dziennikarze, a przede wszystkim mieszkańcy. W nadchodzącym miesiącu każdy wąs może przyczynić się do zwiększenia wykrywalności nowotworów we wczesnym stadium co prowadzi do zmniejszenia śmiertelności pacjentów. Kobiety w listopadzie mogą stać się mo sisters i włączyć się w akcję włochatej wstążki popularyzując przekaz, wspierając wąsaczy oraz korzystając ze specjalnie przygotowanych dla nich gadżetów. Zajrzyj również na: www.movembergdynia.tumblr.com www.odwazni.com